Oto ostatnie informacje w związku z budowa mostu: Wiosną firma budowlana Jaypee Limited wstrzymała prace nad budową w związku z toczącą się sprawą w sądzie. W sumie odbyły się 4 rozprawy. Wiele grup wywiera nacisk na sąd aby sprawy poszły po ich myśli doprowadziło to ostatecznie do podania się do dymisji sędziego prowadzącego ta sprawę.
Zgodni z nowo ustalonym prawem (Archaeological Sites and Remains Act) budowa ta jest nie legalna i sprzeczna z interesem ochrony zabytków. Niemniej jednak strona rządowa UP i Departament Robót Publicznych przedstawili w sądzie argumenty za dokończeniem robót.
Ustalono że budowa jest szkodliwa dla Wryndawany i jej mieszkańców z kilku powodów:
* Niszczenie słynnej panoramy Wryndawany od strony Jamuny
* Zakłócania ruchowi pielgrzymów na Drodze Pielgrzymki (Parikrama Marg), niszcząc świętą tradycję
* Zagraża egzystencji miejscowych wioślarzy
* Wstrzymuje przepływ ścieków do rzeki
* Niszczy siedliska zwierząt w rzece
* Spowalnia i tak mały prąd rzeki
* Wstrzymuje przepływ zanieczyszczeń Jamuną na drodze do Keshi Ghat w postaci odpadów wyrzuconych z pojazdów, chemikaliów i utrudnia odpływu spalin.
Dodatkowo monsunowe deszcze i powódź wyrządziły zniszczenia na istniejących elementach budowli powodując obawę czy obecnie filary spełniają wymogi bezpieczeństwa i jakości.
Obecnie starania idą w kierunku usunięcia tych elementów które już zostały wybudowane, aby przywrócić stan poprzedni. Braj Vrindavan Heritage Alliance (BVHA) jest w trakcie opracowywania strategii pisania listów oraz kampanii informacyjnej w celu rozwiązania tego problemu poprzez konsultacje publiczne aby wszystkie prac we Wryndawanie sprzyjały zachowania piękna, prestiżu i dziedzictwa Bradży.
(na podstawie Vrindavan Today i źródeł własnych)
Czy istnieje możliwość skontaktowania się drogą mailową z autorem tych postów?
OdpowiedzUsuńoczywiście tak, koło nazwy autora posta jest taka koperta trzeba w nią kliknąć...
OdpowiedzUsuń